ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

چند روش تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت

08 دی ، 1399
موسسه تالگو پاریس

چند روش تهیه ماسک طبیعی (خانگی) برای جوش صورت

یکی از شایع ‌ترین مشکلات پوستی که بیش از ۹۰ درصد افراد را در طول زندگی درگیر می‌کند جوش صورت است. به طور کلی باید بدانید انواع مختلفی از ماسک خانگی برای جوش صورت وجود دارد که افراد با استفاده از آن می توانند مشکل خود را حل کنند. اگرچه استفاده از ماسک های خانگی به طور کلی برای همه افراد امکان پذیر می باشد اما باید بدانید این ماسک ‌ها به اندازه ماسک های تجاری موثر نیستند زیرا ترکیبات فعال با دوز مشخص نوع تجاری محصول به گونه ای است که تهیه آن در خانه ناممکن می باشد.

ماسک پوست پرتقال برای درمان جوش صورت

داشتن پوست زیبا و بدون جوش به طور کلی یکی از خواسته های بسیاری از افراد می باشد به طوری که این آکنه ‌ها بر اثر التهاب پوستی به وجود آمده و ممکن است جای آن در صورت باقی بماند، از این رو رفع آن به دغدغه ای بزرگ افراد تبدیل شده است. حال باید بدانید که انواع ماسک طبیعی و خانگی برای درمان جوش و آکنه موجود است که شما با استفاده از آن می توانید به رفع این جوش ها بپردازید. 

یکی از انواع ماسک خانگی برای جوش صورت، ماسک پوست پرتقال است که برای این امر شما ابتدا باید پوست 2 عدد پرتقال را به همراه آب تمیز و تازه تهیه کنید. پس از این لازم است صورت خود را به خوبی با آب ولرم  شستشو داده و پس از آن پوست پرتقال را رنده کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به صورت یک خمیر درآید. همچنین اگر پوست پرتقال خشک داشتید می ‌توانید آن را آسیاب کنید.

دقت داشته باشید که باید کم کم آب را اضافه کنید زیرا ممکن است خمیر شما رقیق شود. بعد از اینکه خمیر مناسبی به دست آمد باید روی تمام صورت خود و یا نقاط مورد نظر آن را بمالید و سپس اجازه دهید که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این خمیر روی صورتتان باقی بماند تا زمانی که کمی سفت شود. این ماسک خانگی برای جوش صورت بی نظیر است اما دقت داشته باشید استفاده از ماسک های غیر طبیعی برای افرادی که جوش های بیشتری داشته و تمایل دارند زودتر به نتیجه برسند پیشنهاد می شود.

تهیه انواع ماسک های خانگی برای درمان جوش صورتتهیه انواع ماسک های خانگی برای درمان جوش صورت

عسل و آبلیمو یک ماسک خانگی برای جوش صورت

ماسک عسل و آبلیمو نیز از دیگر انواع ماسک خانگی برای جوش صورت است زیرا عسل ماده ضد باکتری و آنتی اکسیدان است که ضمن از بین بردن باکتری های صورت، پوست شما را مرطوب می کند. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه نصف یک لیمو مخلوط کرده و ترکیب را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. پس از آن صورت را به خوبی شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

با توجه به اینکه ماده ای فوق العاده می باشد در حال حاضر مشاهده می شود که مارک‌ های غیر طبیعی است نیز در بازار بسیار متعدد بوده که به محض استفاده از آن می توانید اثرات فوق العاده محصول را ببینید و پس از استفاده پوست این زیبا و تازه خواهید داشت.

ماسک آلوئه ورا و زرد چوبه

یکی دیگر از گیاهان بی نظیر برای درمان جوش های صورت گیاه آلوئه ورا است که تاثیر فوق العاده برای درمان جوش های صورت دارد. برای اینکه پوست شما به خوبی تغذیه شده و همچنین باکتری ها و التهاب آن از بین برود می ‌توانید آن را به همراه زردچوبه استفاده کنید که برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را مخلوط کرده و آن را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را به خوبی شستشو داده و خشک کنید.

ماسک های شرکتی آلوئه ورا نیز در حال حاضر برای انواع پوست تولید شده که غنی شده با ویتامین آ و ویتامین ای می باشد با این حال در صورتی که شما بخواهید بدون هیچ دردسری از یک ماسک عالی استفاده کنید استفاده از این ماسک صورت به شما پیشنهاد می شود.

استفاده از زردچوبه و آلوئه ورا برای رفع جوش صورتاستفاده از زردچوبه و آلوئه ورا برای رفع جوش صورت

چوب صندل و گلاب دیگر ماسک خانگی برای جوش صورت

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چوب صندل نیز یک محصول قابض است که از آکنه جلوگیری می کند و قرمزی التهاب را تسکین می دهد و یک ماسک خانگی برای جوش صورت است. اگر یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را به همراه دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و آن را روی صورت خود بمالید سپس با آب ولرم به خوبی شستشو دهید بعد از چند دفعه استفاده به راحتی اثرات آن را خواهید دید.

روش های خانگی درمان جوش صورتروش های خانگی درمان جوش صورت

ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و خیار جزو آن دسته از سبزیجات محبوب است که در فصول مختلف به خصوص در فصول بهار و تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید این دو گیاه علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن فوایدی دارد برای پوست نیز بی‌ نظیر بوده و می تواند آکنه را درمان کند. به طوری که خیار سلول های مرده پوست و ناخالصی ها را از بین برده و از آنجایی که گوجه فرنگی سرشار از ویتامین است پوست را تغذیه می ‌کند.

جهت بهره بردن از این خواص باید یک قاشق غذاخوری خیار و دو قاشق غذاخوری گوجه ‌فرنگی را مخلوط کرده و حدود نیم ساعت روی پوست صورت نگه دارید و در پایان پوستتان را به خوبی بشویید.

آخرین مطالب تکمیلی موسسه پاکسازی پوست تالگو را در این بخش دنبال نمایید

مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

چه میوه هایی پوست را سفید می کند

چند اشتباه رایج در هنگام شستشوی صورت

ماسک عسل و آووکادو

و اما یکی دیگر از انواع ماسک خانگی برای جوش صورت، ماسک عسل و آووکادو است که برای تهیه آن به یک عدد آووکادو و یک قاشق سوپخوری عسل نیاز می باشد. به طوری که باید ابتدا داخل یک آووکادو را خالی کرده و آن را له کنید و سپس آن را با عسل مخلوط نموده و این ماسک خانگی برای جوش صورت را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. همچنین شما می توانید از بازار انواع ماسک های غیرطبیعی و شرکتی آووکادو و عسل را تهیه کرده و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید. از آنجایی که خرید میوه آووکادو برای افراد زیادی امکان پذیر نمی باشد طبیعتا تهیه ماسک غیر طبیعی آن بهتر خواهد بود.

انواع ماسک های خانگی درمان جوش صورتانواع ماسک های خانگی درمان جوش صورت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs