ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

تاثیر بیماری کووید 19 بر روی پوست

18 خرداد ، 1401
موسسه تالگو پاریس

با همه گیر شدن پاندمی کرونا در تمام جهان، مشکلات متعدد یکی پس از دیگری نمایان شد. تاثیر بیماری کووید 19 بر روی پوست یکی از مشکلاتی بود که برخی از افراد در هنگام مبتلا شدن و پس از پایان آن، از عوارض این موضوع رنج می بردند.

در این مقاله با موسسه تالگو فرانسه در ایران همراه باشید تا علاوه بر توضیح این مشکلات از دیگر اقداماتی که می توانید انجام دهید تا مانع از تاثیر کرونا ویروس در این بازه زمانی بر روی پوست خود شوید جلوگیری کنید. همچنین از نکات مهمی بدانید که می تواند در سلامت و زیبایی شما موثر واقع شود. با ما همراه باشید.

عوارض بیماری کووید 19 بر روی پوستعوارض بیماری کووید 19 بر روی پوست

آشکار شدن بیماری بر روی پوست

با شیوع ویروس کرونا مردم به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از آن بودند. به مرور زمان همه دانستند که چه تغییرات و مشاهداتی با آغاز بیماری برای فرد به وجود خواهد آمد. یکی از موضوعاتی که همچنان در مورد آن صحبت می شود، تاثیر بیماری کووید 19 بر روی پوست است.

همه ما در بیماری های دیگری که گرفته ایم از عوارض پوستی آن نیز با خبر هستیم. از خشک شدن و پوسته پوسته شدن نواحی مشخص در ساده ترین بیماری ها گرفته تا بروز التهابات و آکنه های پر رنج و عذاب در مواردی همچون؛ آبله مرغان، سرخک و ... از مواردی مشابه است که بر روی اندام ما تاثیرات خاص خود را داشته است. کرونا ویروس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

علت بروز مشکلات پوستی در این بیماری چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده، علت بروز مشکلات پوستی در بیماری کرونا عمدتا خود بیماری نیست، بلکه عدم پاسخ صحیح سیستم ایمنی بدن می باشد. بدن ما در صورت ناتوانی در مقابله با مشکل و ضعیف بودن سیستم ایمنی در برابر هر اتفاقی واکنش های فیزیولوژیک متفاوتی را برایمان به نمایش خواهد گذاشت. کرونا ویروس نیز مشمول همین علت است. از عوامل بدست آمده در این تاثیرات می توان به موارد ذیل اشاره نمود. همچون؛

  • بروز علائم پوستی در اثر فعالیت بیش از حد قسمتی از سیستم ایمنی بدن( به ویژه در افراد سالمند)
  • پدید آمدن واکنش های التهابی در اثر مواجه با عفونت
  • احتمال مواجه شدن با لخته های خونی بر روی پوست که نشان خطری جدی از لخته شدن خون در سایر اندام های اصلی از جمله کبد و کلیه است که با بروز ویروس کرونا بر روی پوست پدیدار شده.

با توجه به موارد گفته شده، افراد سالم نیز باید در این برهه زمانی خاص سیستم ایمنی بدن خود را با محصولات معتبر، ویتامین ها، کلسیم و ... به درستی تقویت نموده و مانع از بروز افزایش یا کاهش هر نوع ماده ای در این زمان شوند. البته از یاد نبرید مصرف بیش از حد می تواند سبب بروز مشکلات و خطرات دیگری نیز گردد. پس با مشورت نمودن از یک پزشک معتبر هر آنچه برای بدن خود نیاز است را تهیه نموده و مصرف نمایید تا در صورت بروز این بیماری از سیستم ایمنی قوی برخوردار باشید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

برای پاکسازی پوست در دوران شیوع کرونا چه کنیم؟

هر آنچه باید از فواید امگا 3 برای پوست صورت بدانید

بهترین روش های پاکسازی و فیشیال پوست صورت در خانه

تاثیر بیماری کووید 19 بر روی پوست به چه شکل است؟

مشکلات به وجود آمده متاثر از این بیماری با عوارض متفاوتی همراه بود. در ادامه با توجه به این عارضه ها که در میان بیشتر افراد مشترک بود، به طور جامعی به آن پرداخته ایم. با دانستن این موارد در صورت رخداد شما نیز می توانید سریع تر با پزشک مشورت نموده و راهکار مناسبی دریافت نمایید.

تاثیرات بیماری کووید 19 بر روی پوستتاثیرات بیماری کووید 19 بر روی پوست

تغییر رنگ پوست

از شایع ترین اتفاقاتی که در هنگام شدید شدن فاز بیماری در افراد مشاهده شده است، تغییر رنگ پوست است. پر واضح است که این اتفاق به علت عدم اکسیژن رسانی صحیح در سیستم تنفسی و کاهش اکسیژن خون می باشد.

بروز جوش های پوستی

همانطور که در بالاتر گفته شد سیستم ایمنی نقص های خود را می تواند به صورت مشکلات پوستی به نمایش بگذارد. عفونت های حاصل شده از این ویروس به صورت التهابات، جوش های دردناک، بثورات پوستی بر روی بازوها، قسمت پشت گردن و ران ها خواهد بود.

بروز خطوط و لکه  بر روی ناخن

یکی از عجیب ترین تاثیرات بیماری کووید19 بر روی پوست می توان به بروز خطوط و لکه هایی سفید رنگ بر روی ناخن اشاره کرد. این عارضه دوام چندانی نداشته و پس از بهبودی کامل از بین می رود. این مشکل را پس از اتمام فاز بیماری می توانید با تقویت نمودن ناخن و سطح آن با محصولات اورجینال به خوبی درمان نموده و نگرانی خاصی برای شما ایجاد نمی کند.

خشک شدن اطراف لب ها و دهان

زمانی که عفونت در بدن فرد شروع می شود، خشکی دور دهان و لب نیز پدیدار می شود. گفته می شود که هر چه خشکی دور لب ها بیشتر شود عفونت نیز سیر صعودی داشته و در حال تکثیر شدن است. به همین علت است که مصرف مایعات فراوان و صحیح در این بازه زمانی بسیار تاکید شده است.

البته از یاد نبرید که اگر بیش از حد مایعات مصرف کنید تاثیر صحیحی بر روند درمان شما نداشته و تنها سبب افزایش ادرار و دفع بیشتر می شود. همچنین لازم به ذکر است علاوه بر دوره بیماری کرونا ضرورت دارد تا مصرف آب و مایعات بدن خود را کنترل کنید تا مانع از بروز مشکلات پوستی و خشکی آن شوید.

انسداد عروق خونی سبب کبودی پوست

با فعال شدن سیستم ایمنی در این بازه زمانی برای مقابله با ویروس کرونا، انسداد عروق خونی ممکن است رخ داده که سبب کبودی پوست و آبی رنگ شدن در قسمت انگشت ها می شود. از یاد نبرید که اگر این اتفاق رخ داد سریعا به پزشک اطلاع دهید. زیرا که بسته شدن عروق خونی خسارت های جبران ناپذیری برای بدن به همراه دارد و ممکن است حوادث ناگواری به همراه داشته باشد.

بروز کهیر و تاول های پوستی

از دیگر اتفاقاتی که از تاثیر بیماری کووید19 بر روی پوست گزارش شده است بروز کهیر و تاول های پوستی می باشد. کهیر ها در روزهای ابتدایی رخ داده و با شروع درمان از بین می روند. تاول های پوستی نیز بر روی انگشت ها به صورت پر آب تشکیل شده اند که با ترکیدن هر یک سبب سوزش شدید می شوند.

ریزش مو شدید و گسترده

یکی دیگر از مشاهداتی که در این بازه زمانی برای برخی از افراد به وجود آمده، ریزش مو شدید می باشد. این اتفاق علاوه بر بروز بیماری و عفونت می تواند کم بودن ویتامین های لازم در بدن برای تامین مواد معدنی و مغذی فولیکول های مو را نشان دهد. پس به سلامت خود چه در دوران کرونا و چه پس از آن اهمیت داده و با مصرف محصولات بهینه و تایید شده برای تقویت آن بکوشید. تا در صورت بروز این بیماری با مشکل ریزش گسترده و شدید مواجه نشوید. یقینا پیشگیری بهتر از درمان است.

عوارض بیماری کووید 19 بر روی پوستعوارض بیماری کووید 19 بر روی پوست

آیا مشکلات پوستی برای همه افراد در دوره بیماری کرونا رخ خواهد داد؟

این سوالی است که عمدتا افراد را در این بازه زمانی با نگرانی های خاص خود مواجه نموده است، پاسخ برای شما منفی است. قرار نیست در تمام سویه های کرونا ویروس که افراد به آن دچار می شوند نتیجه یکسان و قطعی باشد. در برخی مواقع بیماران با مشکلات گوارشی و یا تنفسی دست و پنجه نرم می کنند. بستگی دارد که سیستم ایمنی تان تا چه اندازه در این بیماری شما را یاری نموده و مانع از بروز عوارض کووید19 برایتان شود. ذهن خود را درگیر نکنید و برای سلامت خود قدم محکمی بردارید.

تاثیرات کرونا ویروس در افراد غیر بیمار

متاسفانه رخداد مشکلات پوستی را تنها نباید با بروز این بیماری منتظر باشید. زیرا افرادی که دچار عوارض پوستی ناشی از بیماری کرونا می شوند به مراتب کمتر از افراد سالم هستند. تاثیر بیماری کووید19 بر روی پوست افراد به گونه دیگری در این مدت خود را نشان داد.  استفاده از ماسک، شیلد، دستکش، مواد ضدعفونی و ... سبب بروز مشکلات بسیاری گردید.

در ساده ترین مورد که برای همه افراد پیش آمد بروز جوش ها و التهابات پوستی به علت استفاده غیر صحیح از ماسک، شیلد و ... بود. این اتفاق به علت عدم هوارسانی صحیح به پوست، تعریق بیش از حد و ... رخ داد. علاوه بر آن با مصرف بیش از حد مواد ضدعفونی همچون الکل، وایتکس و ... اگزما و بیماری های پوستی پدیدار شدند. آمار بدست آمده ثابت کرد تاثیر این بیماری بر روی پوست افراد سالم به مراتب چندین برابر بیشتر از دیگران بود.

اقدامات ضروری برای کاهش عوارض پوستی

اگر هنوز به این بیماری دچار نشده اید و یا در حال سپری کردن آن هستید، ضرورت دارد تا با رعایت صحیح و اصولی مواردی که در ادامه برای شما شرح داده شده است تا حد بسیار زیادی این عوارض پوستی را کاهش داده و سلامت خود را در اولویت قرار دهید. از جمله این اقدامات عبارتند از:

  • استفاده صحیح و اصولی از ماسک های بهداشتی ( عمدتا مدت زمان مصرف هر ماسک استاندارد های خاص خود را دارد و ابدا ماسک شما برای مصرف چند روزه تعبیه نشده است. با رعایت این مورد از بروز جوش های پوستی و التهابات جلوگیری نموده و از بیماری مصون باشید)
  • شستشو دست هایتان را در زمان نیاز انجام دهید. بیش از حد انجام دادن این اتفاق سبب رخداد خشکی پوست و سوزش می شود.
  • از مصرف بیش از حد الکل و مواد ضدعفونی اجتناب کنید. این مواد شیمیایی بوده و علاوه بر اگزمای پوستی بر ریه ها و سیستم تنفس شما مشکلات خطر آفرینی خواهد داشت.
  • در صورت بروز عوارض پوستی در فاز بیماری کرونا ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و با پزشک خود ارتباط برقرار نمایید. ممکن است مواردی که مشاهده کرده اید فقط از عوارض دارو ها و حساسیت زا بودن آن ها باشد و خطری شما را تهدید نکند. پس با کمال آرامش طبق دستورات پزشک پیش بروید.
  • در زمان بیماری ابدا در برابر نور خورشید قرار نگیرید.
  • از مصرف الکل و مواد شوینده در زمان ابتلا به بیماری استفاده نکنید زیرا خطر بیشتری برای ریه و سیستم تنفسی شما دارد. ضدعفونی محیط را به فرد دیگری بسپارید.
  • مصرف ویتامین های ضروری و مکمل های غذایی را جدی بگیرید تا مانع از بروز عفونت و افزایش آن بر قسمت های دیگر بدن شوید.
  • در دوره بیماری و قبل از آن از کرم های مرطوب کننده و محصولات معتبر حتما استفاده کنید تا مانع از خشکی پوست شده و عفونتی در دوره بیماری شما را تهدید نکند.
  • از پن هایی که ویژه دست های خشک و اگزمایی تعبیه شده است در این دوره برای شستشو دست های خود بهره مند شوید.
  • سیستم ایمنی خود را تقویت نموده و تحت نظر یک متخصص حاذق باشید.
  • محصولات پوستی خود را از مراکز معتبر تهیه نموده تا با عوارض آن مواجه نشوید.

پیشگیری از مشکلات پوستی در زمان بیماری کویید 19پیشگیری از مشکلات پوستی در زمان بیماری کویید 19

موسسه تالگو پاریس نمایندگی رسمی تالگو ایران

در این مقاله سعی شد به معرفی جامع و توضیح کاملی از تاثیر بیماری کووید19 بر روی پوست پرداخته شود. اکنون شما می دانید که اگر در فاز بیماری هستید و یا در صحت کامل به سر می برید باید چه نکات و اقداماتی را رعایت فرموده تا از عوارض گفته شده این مشکل دور بمانید.

موسسه تالگو پاریس در ایران مفتخر است با ارائه بهترین خدمات و محصولات پوستی برند تالگو فرانسه مانع از بروز عوارض پوستی برای شما همراهان گرامی شود. همچنین شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی این موسسه از مراقبت های زیبایی پوست بهره مند شده و دیپلم بین المللی تالگو فرانسه را دریافت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs