ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها

30 فروردین ، 1401
موسسه تالگو پاریس

برای این که بتوانید مناسب ترین آبرسان را برای پوست خود انتخاب کنید، آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع از طریق آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها شما می توانید با توجه به نوع پوست خود بهترین نوع آبرسان را انتخاب کنید و در نتیجه بازدهی بالای آبرسان انتخاب شده را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به منظور آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم در ادامه با ما در تالگو همراه باشید.

آبرسان‌ چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها بهتر است ابتدا به تعریف آبرسان پوست بپردازیم تا مقدمه ای برای شناخت آبرسان ها باشد. در واقع آبرسان ها به موادی گفته می شوند که ویژگی نگهداری رطوبت در خود را دارند. این مواد آب موجود در هوا و یا پوست را جذب خود می کنند و اجازه خروج از پوست را نمی دهند. از جمله این مواد آبرسان می توان به گلیسرین و هیالورونیک اسید اشاره داشت.

آبرسان های پوستی و فواید آنآبرسان های پوستی و فواید آن

آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها

هنگامی که پوست خشک می شود، علائمی رخ می دهد که به آسانی قابل تشخیص و شناسایی است که می توانیم به تیره شدن پوست، چروک شدن آن و پوسته پوسته شدن اشاره داشته باشیم. در این صورت است که آبرسانی پوست مطرح می شود و ضرورت دارد که از طریق آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها مناسب ترین آبرسان را پوست خود انتخاب کنید.

با آبرسانی، آب موجود در سلول های پوست افزایش پیدا می کند و دیگر شاهد عوارضی که گفته شد نخواهید بود. البته نکته مهمی که در مورد آبرسانی پوست وجود دارد این است که در این زمینه باید پیشگیری باید الویت بر درمان باشد لذا پس از آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها با توجه به نوع پوستی که دارید سعی کنید که به صورت مرتب از انواع آبرسان ها استفاد کنید.

فواید آبرسان های پوستی و تفاوت با مرطوب کننده ها

کسانی که همواره از مرطوب کننده ها برای پوست خود استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند، مرطوب کنندها با آبرسان ها به لحاظ عملکرد و ترکیبات تفات هایی دارند لذا از آن ها نمی توان به عنوان جایگزین آبرسان ها استفاده کرد. یکی از دلایل آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها این است که شما قادر به تشخیص تفاوت آنها با مرطوب کننده ها باشید.

مرطوب کننده ها در ترکیب خود روغن دارند لذا این روغن ها در منافذ پوست وارد شده و از خروج رطوبت جلوگیری می کنند که در پوست های چرب می تواند سبب ایجاد جوش شود اما آبرسان ها به هیچ عنوان سبب مسدود شدن منافذ پوستی نمی گردند و در نتیجه برای استفاده از انواع پوست ها مناسب می باشد. امروزه انواع مختلفی از آبرسان ها تولید می شوند که عموما در قالب ژل و یا ژلاتین هستید و از نظر ظاهری شفاف می باشند.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

روش صحیح استفاده از کرم های آبرسان

بهترین روش ها برای آبرسانی به پوست کدامند؟

نقش آبرسانی در زیبایی و طراوت پوست Hydrating Care

انتخاب مناسب ترین آبرسان ها بر اساس نوع پوست

نکته ی دیگری که در مورد آشنایی با آبرسان های پوست و فواید آنها باید مورد توجه باشد این است که نوع آبرسان ها بهتر است که بر اساس نوع پوست شما انتخاب شود چرا که در این صورت شاهد بیشترین تاثیر آبرسان بر روی پوست خواهیم بود و همچنین عوراض خاصی از جمله حساسیت های پوستی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

امروزه انواع مختلفی از لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می شود و در مورد آبرسان ها نیز این موضوع صدق می کند و شاهد تنوع این محصول در بازار هستیم که توسط برندهای مختلف و در ترکیبات گوناگون عرضه می شود. کارکردی که آبرسان ها دارند یکسان است و با جذب آب موجب رساندن آب به سلول های پوست می شوند لذا مهم ترین نکته انتخاب آنها بر اساس نوع پوست است.

آبرسانی پوست و فواید آنآبرسانی پوست و فواید آن

مناسب ترین آبرسان برای پوست خشک

در صورتی که پوست شما همیشه خشک است و در واقع در بیشترین روزهای سال شاهد پوسته پوسته شدن هستید در این صورت با توجه به نوع پوستی که دارید احتمالا پوست شما توانایی حفظ رطوبت را نداشته باشد. بر همین اساس گزینه پیش روی شما استفاده از مرطوب کننده های غلیظ و قوی است.

برای پوست های همیشه خشک استفاده از مرطوب کننده ها بهتر از آبرسان ها است چرا که این پوست ها به مانند پوست های چرب در برابر مرطوب کننده ها حساسیت نشان نمی دهند و در آن ها شاهد بروز آکنه و جوش نیستیم. مرطوب کننده ها به شیوه ی خود یعنی با مسدود کردن منافذ پوست از خروج آب پوست جلوگیری می کنند و در نتیجه شما در صورت استفاده مکرر و منظم پوست شادابی خواهید داشت.

بهترین گزینه ای که برای پوست های خشک وجود دارد، استفاده از وازلین است. وازلین به شما کمک می کند که روزنه های پوست مسدود شود و در نتیجه شاهد تبخیر آب نخواهید بود. هر چند وازلین یک مسدود کننده قوی به حساب می آید اما برخی از افراد ممکن است که با آن میانه خوبی نداشته باشند بر همین اساس می توانید از روغن سویا، کانولا و یا شی باتر نیز استفاده کنید. بسیاری از روغن های پایه گیاهی نیز می تواند برای استفاده ی پوست های خشک می تواند مناسب باشد.

مناسب ترین آبرسان برای پوست‌های کم آب

پوست کم آب با پوست خشک تفاوت دارد. پوست کم آب با کاهش آب و پوست خشک با کاهش چربی طبیعی مرتبط است. برای پوست های کم آب استفاده از آبرسان ها ضروی است. همچنین افرادی که این نوع پوست را دارند باید زیاد آب بنوشند. برای پوست های کم آب ، آبرسان هایی را انتخاب کنید که در ترکیب آن ها هیالورونیک اسید به کار رفته است.

بهترین کرم های آبرسان برای پوست های مختلفبهترین کرم های آبرسان برای پوست های مختلف

مناسب ترین آبرسان برای پوست‌های چرب

برای پوست های چرب نیز استفاده از آبرسان ها توصیه می شود. این افراد باید از آبرسان هایی بهره بگیرند که پایه آنها آب است، آبرسان هایی با نام ضد آکنه وجود دارد که مناسب پوست های چرب است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs