ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

مواد غذایی مضر برای پوست کدامند

25 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

مواد غذایی مضر برای پوست شامل مواد طبیعی و غیر طبیعی بوده و حتی برخی از حبوبات و غلات را نیز شامل میشود که در نهایت همگی منجر به پیری زودرس و ایجاد لک و چین و چروک روی پوست میشوند. پوست تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی داشته و بازتاب هر نوع ماده غذایی که مصرف می کنید را می توانید در شادابی و صاف و بدون آکنه و لک بودن پوست صورت و بدن مشاهده کنید.

به دلیل تاثیر بسیار زیاد سبک زندگی و نوع مواد غذایی بر سلامت پوست، در ادامه حبوبات، نوشیدنی ها، غلات و سایر مواد طبیعی و غیر طبیعی که برای پوست ضرر دارند را معرفی خواهیم کرد. در این مقاله با ما در تالگو همراه باشید تا شما عزیزان را با مواد غذایی مضر برای پوست بیشتر آشنا کنیم.

مواد غذایی طبیعی مضر برای پوست

به دلیل یک تصور اشتباه اغلب افراد احساس می کنند که هرگونه ماده غذایی طبیعی می تواند برای سلامت بدن مفید باشد. این یک باور اشتباه است و هر یک از مواد طبیعی نیز دارای معایبی هستند که اطلاع از آن باعث میشود بهتر برای سلامت پوست و شادابی چهره اقدام کنیم. از مهم ترین مواد غذایی طبیعی مضر برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضررهای سویا برای پوست

یکی از حبوبات های بسیار مقوی که می تواند جایگزین ایده آلی برای پروتئین به شمار رود، سویا می باشد. اما شاید برایتان جالب باشد که سویا می تواند منجر به آکنه و کیست های پوستی شود. دلیل مضر بودن سویا برای پوست، ورود فتواستروژن از آن به بدن می باشد که به شدت در از بین رفتن تعادل هورمونی تاثیرگذار است.

فتواستروژن می تواند شبیه به استروژن عمل کند و افزایش بیش از اندازه آن تعادل هورمون ها را از بین برده و در نهایت به پوست آسیب وارد نمی کند. این قبیل مواد غذایی مضر برای پوست اگر به مقدار کم مصرف شوند می توانند تاثیر مطلوبی بر بدن داشته باشند.

مواد غذایی مضر برای پوستمواد غذایی مضر برای پوست

گندم

رژیم غذایی مردم ایران به گونه ایست که گندم نقش بسیار مهمی در آن ایفا می کند. گندم مزایای بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد اما اگر حاوی گلوتن باشد می تواند به پوست آسیب وارد کند. گلوتن حاوی زنولین می باشد و وارد خون شده و به همین دلیل سیستم دفاعی بدن در برابر آن عکس العمل نشان می دهد. به همین دلیل مصرف زیاد آن باعث التهاب پوست و تغییر رنگ و ایجاد لک میشود.

گندم یکی از مواد غذایی مضر برای پوستگندم یکی از مواد غذایی مضر برای پوست

برنج

کلاژن مهم ترین نقش را در سلامت و شادابی پوست دارد و مصرف زیاد برنج منجر به تجزیه آن می گردد. هرچند تصور اینکه برنج در گروه مواد غذایی مضر برای پوست قرار گرفته است برای بسیاری از افراد سخت است، اما این یک واقعیت است. با مصرف کم این ماده غذایی طبیعی می توان سلامت پوست و مو را تضمین کرد و زیاده روی در آن نتیجه عکس خواهد داشت.

برنج یکی از مواد غذایی مضر برای پوستبرنج یکی از مواد غذایی مضر برای پوست

آجیل های مضر برای پوست

تعطیلات نوروز و شب یلدا برای ایرانی ها با آجیل و تنقلات معنا پیدا می کند و در خوشمزگی آنها جای هیچ شکی نیست. اما مصرف زیاد آجیل هایی از قبیل بادام زمینی، بادام هندی، گردو و پسته باعث میشود اسیدهای چرب امگا 6 بیش از اندازه در بدن افزایش پیدا کنند. ورود این اسیدهای چرب در نهایت باعث التهاب پوست و ایجاد جوش و آکنه روی صورت و بدن میشود.

نمک

تا بحال به این نکته توجه کرده اید که پس از مصرف غذاهای شور صورتتان پف می کند؟ ورود نمک به مقدار زیاد به بدن باعث میشود پوست صورت پف کند و حالت غیر طبیعی داشته باشد. ایجاد پف روی پوست صورت شادابی و طراوت چهره را از بین میبرد.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نحوه شستشوی پوست جوش دار چگونه است؟

مهمترین نکات نگهداری از پوست در فصل بهار

کرم های مناسب برای لایه برداری پوست کدامند؟

ضرر غذاهای تند برای پوست

از دیگر مواردی که می توان به عنوان مواد غذایی مضر برای پوست در نظر گرفت، فلفل و هر نوع غذای تند است. مصرف غذاهای تند بسیار لذتبخش است، اما زیاده روی در آن منجر به التهاب و قرمزی پوست میشود. بسیاری از افراد به فلفل آلرژی دارند و با مصرف آن روی پوستشان کهیر ایجاد میشود.

گوشت قرمز

گوشت قرمز در رژیم غذایی مردم دنیا و ایران نقش مهمی دارد، اما مصرف بخش های چرب آن نتیجه عکس خواهد داشت. استفاده از گوشت قرمز چرب نه تنها برای قلب و عروق، بلکه برای پوست نیز مضر است. لذا اگر به مصرف گوشت قرمز علاقه زیادی دارید، بهتر است لایه های چربی را از آن جدا کنید.

علاوه بر گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده نیز به دلیل مقدار زیاد نمک در آنها می تواند برای پوست مضر باشد. استفاده از گوشت های فرآوری شده باعث میشود صورت پف کند و پوست شادابی و جوانی خود را از دست بدهد.

گوشت قرمز از مواد غذایی نامناسب برای سلامت پوستگوشت قرمز از مواد غذایی نامناسب برای سلامت پوست

مواد غذایی غیر طبیعی مضر برای پوست

علاوه بر مواد طبیعی که به آنها اشاره شد، مصرف برخی از مواد غذایی غیر طبیعی نیز برای پوست مضر می باشند که متاسفانه در تمام دنیا این قبیل مواد به شدت طرفدار داشته و مصرف میشود. از رایج ترین مواد غذایی مضر برای پوست که غیر طبیعی می باشند می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

فست فود و غذاهای سرخ شده و پرچرب

فست فود و غذاهای سرخ شده و پر چرب به شدت نوجوانان و جوانان و حتی کودکان را به سمت خود جذب کرده اند. این مواد غذایی علیرغم طعم بسیار عالی و خوشمزه ای که دارند، به دلیل افزایش چربی های مضر در بدن به پوست آسیب وارد می کنند. افرادی که بیش از اندازه فست فود مصرف می کنند به مرور جوش زیر پوستی روی بدنشان شکل گرفته و به لک تبدیل میشوند.

فست فود و مواد غذایی چرب نامناسب برای پوستفست فود و مواد غذایی چرب نامناسب برای پوست

تنقلات

چیپس و پفک نیز از جمله مواد غذایی هستند که حاوی اسیدهای چرب و اشباع شده بوده و به همین دلیل به پوست آسیب وارد می کنند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در گروه های سنی مختلف علاقه زیادی به چیپس و پفک و این قبیل تنقلات دارند، لذا بهتر است به مقدار کم مصرف شود.  در مصرف هر یک از مواد غذایی طبیعی و غیر طبیعی اگر زیاده روی نشود، آسیب زیادی به سلامتی بدن وارد نمی کنند.

قند و شکر

قند و شکری که در طول روز مصرف میشوند نیز می تواند یک ماده غذایی مضر برای پوست در نظر گرفته شوند. قندهای غیر طبیعی منجر به افزایش قند خون میشوند و به همین دلیل رنگ پوست را تیره و کدر نموده و منجر به ایجاد لک میشود. علاوه بر لک، مصرف زیاد قندهای غیر طبیعی و غذا و تنقلات و شکلات در ایجاد چین و چروک و پیری زودرس نقش بسیار مهمی دارد.

نوشیدنی های مضر برای پوست

آب بهترین و سالم ترین نوشیدنی بوده و می تواند شادابی و طراوت و جوان بودن پوست را تضمین کند. اما بسیاری از افراد از مزایای این نوشیدنی طبیعی آگاه نبوده و بیشتر به نوشیدنی های غیر طبیعی گرایش دارند. نوشیدنی های غیر طبیعی به دلایل مختلف می توانند به پوست آسیب وارد کنند که مهم ترین آنها عبارتند از:

کافئین زیاد

چای و قهوه دو نوشیدنی محبوب در تمام دنیا می باشند که هر دو حاوی مقدار زیادی کافئین هستند. لازم است بدانید که کافئین اگر به اندازه استاندارد مصرف شود می تواند پوست را بسیار شاداب نموده و از چین و چروک جلوگیری کند. این در حالیست که مصرف بیش از اندازه آن تاثیر عکس خواهد داشت. اثرات منفی کافئین و چای و قهوه زمانی بیشتر دیده میشود که همراه با قند و شکر غیر طبیعی مصرف شود.

نوشابه و نوشیدنی های گازدار

برای بهتر شدن طعم نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار از مقدار زیادی شکر غیر طبیعی همراه با اسیدهای گوناگون استفاده میشود. به همین دلیل نه تنها این قبیل نوشیدنی ها منجر به پوسیدگی دندان ها میشوند، بلکه با گذشت زمان پوست را پژمرده و پیر می کند. 

مصرف الکل

اصلی ترین دلیلی که باعث میشود مشروبات الکلی به پوست آسیب وارد کنند، از بین بردن تعادل در هورمون ها می باشد. در خانم ها و آقایان هر چیزی که منجر به از بین رفتن هورمون ها میشود، تاثیر منفی روی پوست ایجاد می کند و نوشیدنی های الکلی از این قبیل هستند.

شیر و لبنیات

شاید از دیدن نام شیر در لیست مواد غذایی مضر برای پوست تعجب کرده باشید! مصرف شیر می تواند به شدت برای سلامت استخوان و مو موثر باشد، اما هورمون های بارداری گاو در آن وجود داشته باشد، تعادل هورمون را از بین میبرد. مصرف شیر گاوهایی که باردار نبوده یا به تازگی زایمان نداشته اند تاثیر منفی روی پوست نداشته و با خیال آسوده می توانید آنها را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

نوشیدنی های نامناسب برای پوستنوشیدنی های نامناسب برای پوست

حفظ سلامت پوست با مواد غذایی طبیعی

با توجه به آنچه در طول متن به عنوان مواد غذایی مصر برای پوست ارائه شد، هر انتخاب در وعده های غذایی می تواند به شدت بر شادابی چهره اثرگذار باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به مواد غذایی از قبیل سبزیجات تازه و اسفناج، آب، شیر نارگیل، گوشت ماهی و غذاهای دریایی، مرکبات و میوه، سرکه سیب و هویج بیشتر توجه کنید.

در صورت نارضایتی از سلامت و شادابی پوست، اگر مواد غذایی مضر برای پوست را از برنامه غذایی حذف کرده اید اما هنوز شادابی چهره را بدست نیاورده اید، تالگو بهترین دوره های پاکسازی پوست را ارائه می دهد. در ورکشاپ های این مجموعه تکنیک های بروز دنیا برای سلامت و پاکسازی و جوانسازی پوست زیر نظر اساتید حرفه ای معرفی و آموزش داده میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های پایین صفحه تماس بگیرید. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs