ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

کلاژن تراپی پوست چیست

29 فروردین ، 1401
موسسه تالگو پاریس

کلاژن تراپی یکی از روش های بسیار کاربردی برای جوانسازی و رفع چین و چروک می باشد که تمرکز آن تامین و جایگزین کردن کلاژن از بین رفته بدن است. با توجه به تاثیر بسیار زیاد این روش بر رفع چین و چروک صورت و اطراف چشم، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده و اطلاع از ویژگی های آن ضروری خواهد بود. در ادامه نمایندگی تالگو در تهران هر آنچه که باید درباره کلاژن تراپی، مزایا و معایب و عوارض، هزینه و نحوه انجام آن بدانید را ارائه خواهد داد.

کلاژن چیست؟

اگر کمی درباره روش های جوانسازی پوست و حفظ طراوت و شادابی آن مطالعه کرده باشید، بدون شک با نام کلاژن آشنا هستید. کلاژن اصلی ترین پروتئین موجود در بدن می باشد که ترکیبی از آرژین، هیدروکسی، پرولین و گلیسین است. این ترکیبات پس از اتصال زنجیره ای به هم منجر به تقویت پوست و مو و ناخن ها شده و تاثیر زیادی بر حفظ جوانی دارند.

با افزایش سن و همچنین تغییر در سبک زندگی و عدم تغذیه مناسب، مقدار کلاژن بدن به مرور کاهش پیدا می کند. اولین نشانه در کاهش کلاژن را می توان شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک در آن دانست. علاوه براین، ضخامت زیاد ناخن ها در سنین پیری و نازک شدن موها نیز از دیگر نشانه های کاهش کلاژن طبیعی در بدن می باشند.

کلاژن تراپی پوست و مزایای آنکلاژن تراپی پوست و مزایای آن

کلاژن تراپی پوست چیست؟

به دلیل نقش بسیار مهم پروتئین کلاژن در حفظ جوانی پوست، روش های مختلفی برای افزایش سطح آن در بدن ارائه شده است. کلاژن تراپی به تکنیکی گفته میشود که در آن از کلاژن طبیعی بدن فرد یا گاو استفاده شده و در محل مورد نظر روی پوست تزریق می گردد.

در این روش ابتدا کلاژن موجود در خون جداسازی می گردد و سپس روی صورت و در نقاطی که چین و چروک ایجاد شده تزریق انجام میشود. کلاژن گاو نیز برای این منظور مورد استفاده قرار میگیرد، اما اثرپذیری کمتری نسبت به کلاژن طبیعی بدن دارد.

با توجه به اینکه در کلاژن تراپی لازم است کلاژن از خون جدا شود و سپس تزریق انجام شود، به همین دلیل باید در محیط کاملا استریل و زیر نظر افراد متخصص این حوزه صورت گیرد. در غیر این صورت این روش نه تنها منجر به جوانسازی نمیشود، بلکه نتیجه عکس داشته و عفونت و سایر بیماری ها را به دنبال خواهد داشت.

کلاژن تراپی طبیعی پوست چیست؟

کلاژن موجود در بدن را می توان با مصرف مواد غذایی مناسب تا حد زیادی افزایش و بهبود داد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دلایل مختلف روش های طبیعی را برای کلاژن تراپی انتخاب می کنند. در این روش ها تنها با تغییر در رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی همچون سوپ استخوان، ژلاتین، عصاره مرغ و ماهی، سفیده تخم مرغ، مرکبات و توت فرنگی و توت و شاتوت، سیر، بادام هندی، لوبیا، سبزیجات برگ پهن، فلفل دلمه ای و همچنین گوجه فرنگی می توان کلاژن بدن را در حد ایده آل افزایش داد.

البته لازم به ذکر است که در روش کلاژن تراپی با تزریق کلاژن بدن به پوست صورت و غیره اثرپذیری بالاتری را شاهد خواهید بود. مواد غذایی و خوراکی به مرور و در بازه زمانی طولانی اثر خود را روی جوان تر شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک ها نشان می دهند.

کلاژن تراپی طبیعی پوستکلاژن تراپی طبیعی پوست

انواع روش های کلاژن تراپی پوست

کلاژن مورد نیاز برای از بین رفتن چین و چروک بدن از دو منبع قابل تامین هستند که عبارتند از: کلاژن از فرد و استفاده از کلاژن گاو! هر یک از این دو روش می تواند بر حسب شرایط مورد استفاده قرار گیرند، اما با هم تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال، چون در روش اول از کلاژن های طبیعی بدن فرد استفاده میشود، به همین دلیل براحتی توسط پوست پذیرفته میشود.

این در حالیست که کلاژن گاو ممکن است دیرتر و سخت تر از طرف بدن پذیرفته شود. در روش هایی که از کلاژن حیوانی گاو استفاده میشود، دو نوع کلاژن زیدرم و زیپلاست کاربرد دارد که به لایه درم تزریق میشوند.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو

بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت

بهترین روش های پاکسازی و فیشیال پوست صورت در خانه

مزایای کلاژن تراپی

با توجه به اینکه کلاژن یک پروتئین مهم در بدن محسوب میشود، به همین دلیل بالا بردن سطح آن نه تنها باعث زیبایی و شادابی پوست می گردد، بلکه مزایای دیگری نیز دارد. از مهم ترین مزایایی که می توان با کلاژن تراپی به آنها دست پیدا کرد عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک پوست به دلیل ترمیم لایه های از بین رفته پوست
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک با محکم و سفت شدن پوست صورت و بدن
  • ترمیم زخم و جراحت های موجود در بدن
  • بهبود رشد مو و ناخن
  • ضخیم شدن مو و جلوگیری از ریزش آن به دلیل بهبود گردش خون
  • بازسازی و بهبود عضلات آسیب دیده در فعالیت های ورزشی و غیره
  • کمک به افزایش استحکام استخوان و ناخن

معایب و عوارض کلاژن تراپی

علیرغم مزایای متعددی که کلاژن تراپی به همراه داشته و تاثیر فوق العاده ای که بر جوانسازی پوست و بدن دارد، ممکن است برخی از معایب نیز در آن به چشم بخورد. از مهم ترین معایب این روش می توان به ماندگاری پایین و حدود 3 تا 6 ماه این روش است. پس از شش ماه اگر کلاژن به روش های طبیعی و استفاده از مواد خوراکی حاوی کلاژن تامین نشود، مجدد باید تزریق در محل مورد نظر انجام شود.

علاوه براین، اجرای این روش و تکنیک توسط افرادی که تخصص و دانش کافی را در این زمینه ندارند باعث بروز بیماری یا بی اثر شدن کلاژن های تزریقی خواهد شد. برخی از کلاژن های تزریقی اگر با پوست فرد سازگار نباشند یا بدرستی این تکنیک اجرا نشود، از بین رفته و هیچ تاثیری بر کاهش چین و چروک نخواهد داشت.

از دیگر نقاط ضعف کلاژن تراپی می توان به قیمت نسبتا گران آن اشاره کرد. چون روند آماده سازی کلاژن و تزریق آن نیاز به تخصص بالایی دارد، به همین دلیل قیمت های ارائه شده برای این روش کمی گران است.

روش های افزایش کلاژن پوست

علاوه بر کلاژن تراپی و تزریق کلاژن طبیعی بدن یا گاو، تکنیک های متعددی در این زمینه ارائه شده اند. در تمام این تکنیک ها هدف تحریک پوست بدن در تولید کلاژن می باشد که در نهایت همگی باعث جوانسازی میشوند. روش هایی همچون لیزر درمانی، پی آر پی، لیزر فرکشنال، ال ای دی درمانی، میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و پیلینگ شیمیایی از جمله روش های مورد استفاده به عنوان کلاژن تراپی هستند.

کلاژن تراپی با کرم چگونه است؟

لازم است بدانید که کلاژن اسید آمینه ای زنجیره ای در اندازه بزرگ می باشد. این زنجیره از نظر ساختار مولکولی بزرگ است و به همین دلیل نمی توان با استفاده از کرم کلاژن مورد نیاز پوست را تامین کرد. به عبارت دیگر، کلاژن از روی سطح پوست قابل جذب نیست و حتما باید با تزریق یا لیزر و سایر روش ها و به کمک دستگاه این کار را انجام داد. به جای استفاده از کرم هایی که تاثیر زیادی در این زمینه ندارند، بهتر است مواد خوراکی حاوی کلاژن را در برنامه غذایی قرار داد.

کاربرد کلاژن تراپی پوست چیست؟

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، چند کاربرد مهم و اصلی را می توان برای این تکنیک و روش جوانسازی پوست معرفی کرد که عبارتند از:

  • از بین بردن و کاهی چین و چروک اطراف چشم
  • از بین بردن خط لبخند
  • از بین بردن خط اخم و چین و چروک روی پیشانی
  • روشن شدن پوست با کاهش لک و تیرگی ها
  • افزیش خاصیت ارتجاعی پوست صورت و جلوگیری از شل شدن و افتادگی آن
  • بهبود محل جراحت روی بدن

هزینه کلاژن تراپی پوست

در تعیین هزینه کلاژن تراپی پوست فاکتورهای متعددی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به نوع کلاژن و مواد تزریق شده اشاره کرد. علاوه براین، مقدار کلاژن مورد نیاز برای بهبود ساختار پوست نیز از دیگر فاکتورهایی هستند که می توانند در گران یا ارزان تر شدن قیمت تاثیرگذار باشند.

توجه داشته باشید که کلاژن تراپی پوست به صورت محدود در یک بازه زمانی می تواند از رشد و پیشرفت سریع چین و چروک صورت جلوگیری کند. لذا بهتر است این روش به صورت دوره ای ادامه پیدا نموده و در کنار با تغییر در سبک زندگی و مصرف مواد غذایی مفید و حاوی کلاژن سلامت پوست و بدن را به صورت طبیعی حفظ کرد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs