ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

روش های خانگی از بین بردن شوره سر

04 اسفند ، 1400
موسسه تالگو پاریس

انواع روش های خانگی از بین شوره سر کدامند

از بین بردن شوره سر با روش های خانگی و انواع شامپو از جمله چالش های پیش رو برای اغلب افراد در گروه های سنی مختلف می باشد. سلول های مرده به دلایل مختلف از جمله خشک شدن پوست سر، رشد قارچ، عدم تعادل هورمونی، چرب شدن بیش از اندازه پوست سر به شکل شوره ایجاد و لا به لای تارهای مو یا روی شانه و لباس فرد نمایان میشود. به همین دلیل ظاهر ناخوشایندی داشته و حتی ممکن است منجر به ریزش موها شوند.

گروه تالگو فرانسه در ادامه به کاربردی ترین و بهترین روش های خانگی برای رفع و درمان شوره سر با ماست، سرکه، اسپند، روغن نارگیل و غیره اشاره خواهد داشت. این روش ها تا حد زیادی می توانند در رفع مشکل موثر باشند و در برخی از مواقع نیز لازم است به متخصص پوست و مو مراجعه شده و علت اصلی مشکل شناسایی و برطرف شود.

روش های خانگی از بین بردن شوره سرروش های خانگی از بین بردن شوره سر

رفع دائمی شوره سر با ماست

یکی از آسان ترین راه و روش های خانگی برای از بین بردن شوره سر، استفاده از ماست می باشد. ماست سرشار از کلسیم بوده و خاصیت اسیدی دارد و قرار گرفتن آن بر روی پوست سر می تواند علت ایجاد شوره را از بین ببرد. کافیست چند قاشق ماست با توجه به تراکم موهایتان روی پوست سر قرار داده و آن را ماساژ دهید. سپس مو را با شامپوهای ملایم شستشو دهید. انجام اینکار نه تنها شوره سر را از بین میبرد، بلکه تاثیر زیادی بر حفظ سلامت مو و زیبایی و ابریشمی شدن آن دارد.

درمان سریع شوره سر با نمک

شاید برایتان جالب باشد که نمک می تواند تا حد مطلوبی شوره های بزرگ و کوچک روی سر را از بین ببرد. نمک را روی پوست سر قرار داده و به آرامی پوست را با آن ماساژ دهید. دقت کنید، اگر روی سر جراحت یا زخم وجود دارد، نمک منجر به سوزش شدید شده و بهتر است سایر روش ها را امتحان کنید. پس از ماساژ پوست سر با نمک، در نهایت موها را با شامپو شستشو داده و خشک کنید.

درمان شوره سر با اسپند

اسپند از گیاهان موجود در طبیعت می باشد که بیشتر برای چشم زخم و تسویه هوا در فرهنگ ایران از آن استفاده می کنند. برای از بین بردن شوره سر با اسپند کافیست به کمک اسپندهای آسیاب شده را با آب جوش مخلوط و پس از 10 دقیقه پوست سر و موها را با این محلول ماساژ دهید. برای اینکه بیشترین اثر اسپند را در درمان شوره سر مشاهده کنید، حدود 45 دقیقه باید این محلول روی موها و پوست سر قرار بگیرد و در این مدت کلاه پلاستیکی روی سر بگذارید. در نهایت موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید. 

درمان شوره سر با سرکه سیب

یکی دیگر از روش های خانگی برای از بین بردن شوره سر، استفاده از سرکه سیب می باشد. سرکه سیب و آب را به یک نسبت با هم مخلوط و سپس به مدت 15 دقیقه روی سر قرار دهید. بهتر است در این مدت کمی پوست سر را با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید و سپس موها را بشویید.

پر بازدیترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ویتامین مورد نیاز و مناسب پوست و مو

شوره سر چیست و چه عوارضی دارد؟

بهترین روش برای از بین بردن پوست چرب صورت و بینی

رفع شوره سر با روغن نارگیل

در بسیاری از مواقع دلیل اصلی ایجاد شوره روی موهای سر، خشک شدن پوست می باشد. به همین دلیل می توانید با انواع روغن های مغذی و طبیعی این مشکل را رفع کنید. کمی روغن نارگیل را در محیط گرم قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس به آرامی پوست سر و موها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

بهتر است پس یک حوله خیس را روی پوست سر قرار دهید تا روغن به مرور اثر خود را بگذارد. بعد از سه تا چهار ساعت موها را چند مرتبه با شامپو بشویید تا چربی آن به طور کامل گرفته شود. روغن نارگیل تنها برای از بین بردن شوره سر کاربرد نداشته و به شدت بر سلامت موها می تواند اثرگذار باشد.

درمان شوره سر با روغن بچه

از دیگر روغن های مناسب برای درمان و رفع شوره سر در خانه می توان به روغن بچه اشاره کرد. روغن بچه را روی پوست سر قرار داده و به آرامی آن را ماساژ دهید. بعد از گذشت حدود سه تا چهار ساعت موها را کامل بشویید و اثر ایده آل بر سلامت مو و کاهش شوره ها را مشاهده کنید.

رفع شوره سر با آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان بسیار مناسب و پرکاربرد در صنعت زیبایی و سلامت پوست و مو به شمار می رود. ژل موجود در قسمت میانی برگ های این گیاه به شدت بر جوانسازی و آبرسانی پوست و مو اثرگذار بوده و به همین دلیل می توان برای رفع شوره سر نیز از آن استفاده کرد. ژل آلوئه ورا در حالت عادی بسیار سفت و محکم است و برای استفاده ابتدا باید آن را کاملا خرد و مایع کنید. سپس این ژل را به آرامی روی پوست سر قرار داده و با نوک انگشتان دست ماساژ دهید. سعی کنید در ماه حداقل دو تا سه مرتبه از آلوئه ورا استفاده و تاثیر شگفت انگیز آن بر براق شدن موها و از بین رفتن کامل شوره آن را مشاهده کنید.

از بین بردن شوره سر با آلوئورااز بین بردن شوره سر با آلوئورا

استفاده از شنبلیله

گیاه شنبلیله در آشپزی کاربرد زیادی دارد و از تخم آن می توان برای رفع شوره موهای سر استفاده کرد. تخم این سبزی معطر را در آب ولرم به مدت یک شبانه روز خیس کنید. پس از جذب نم و رطوبت، دانه ها ر آسیاب کنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست آید. ماساژ پوست سر با این خمیر می تواند براحتی شوره ها را از برطرف کند.

درمان شوره سر در منزل با عسل

عسل منبع بی نظیری از ویتامین های مختلف از جمله A، B و C می باشد و در تهیه انواع ماسک پوست و مو از آن استفاده میشود. با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع شوره سر به دلیل رشد قارچ و همچنین کمبود ویتامین ها رخ می دهد، به همین دلیل می توان از عسل برای از بین بردن آن استفاده کرد. یک قاشق عسل را در آب حل کنید و سپس پوست سر را با آن ماساژ دهید. بهتر است از این مخلوط برای ماساژ موها نیز به صورت همزمان استفاده کنید تا کامل ویتامینه شوند. بعد از گذشت نیم ساعت موها را بشویید.

درمان شوره سر با آسپرین

یکی از روش های خانگی از بین بردن شوره سر که به آسانی می توان آن را انجام داد، استفاده از آسپرین می باشد. دو عدد قرص آسپرین را در یک لیوان آب حل کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. سپس پوست سر را بشویید.

استفاده از روغن رز ماری

یکی از موثرترین روغن های طبیعی برای رفع شوره سر، رز ماری می باشد. این روغن گیاهی تاثیر زیادی بر بهبود رشد و سالم شدن موها داشته و استفاده از آن آسان است. کافیست حدود 20 دقیقه پوست سر را با روغن رز ماری به آرامی ماساژ داده و سپس با شامپو بشویید. در حالت کلی بهتر است به صورت دوره ای از روغن ماری برای براق و سالم شدن موها استفاده کنید، چون بدون عوارض بوده و تاثیر فوق العاده ای دارد.

انواع روش های خانگی از بین بردن شوره سرانواع روش های خانگی از بین بردن شوره سر

رفع شوره سر در خانه با جوش شیرین

اگر شوره سر به دلیل رشد قارچ بین تارهای مو و پوست می باشد، بهترین روش درمان استفاده از جوش شیرین است. دو مرتبه در هفته پوست سر را با جوش شیرین ماساژ دهید و سپس با شامپوی ملایم آن را آبکشی کنید. اگر روی پوست سر جراحت و زخم وجود دارد، این روش توصیه نمیشود.

رفع شوره سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای از روش های بسیار پرطرفدار برای از بین بردن شوره های سر می باشد که به شدت بر سلامت موها نیز اثرگذار است. موها و پوست سر را با روغن چای ماساژ دهید و بعد از سه تا چهار ساعت با شامپوی ملایم آبکشی کنید.

استفاده از تخم مرغ

ترکیبی از زرده و سفید تخم مرغ از جمله ماسک های خانگی می باشند که برای حفظ سلامت مو کاربرد دارد. این ماسک را روی پوست سر و مو قرار دهید و بعد از یک ساعت بشویید. علاوه بر حذف شوره سر، موها به مرور حالت ابریشمی و براق پیدا می کنند.

تاثیر روغن زیتون بر شوره سر

مانند سایر روغن هایی که در طول متن اشاره شد، روغن زیتون نیز می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. پوست سر و موها را در هفته حداقل یک مرتبه با روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از سه تا چهار ساعت آنها را بشویید.

استفاده سیر برای بهبود شوره موی سر

چند حبه سیر را کاملا آسیاب و با آب لیمو مخلوط کنید و سپس پوست سر و مو را با آن ماساژ دهید. حدود 30 تا 45 دقیقه پوست سر را به آرامی ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. توجه داشته باشید که مدت طولانی این ترکیب نباید روی پوست سر قرار گیرد، در غیر این صورت منجر به سوزش خواهد شد.

درمان شوره سر با لیمو

در این روش ابتدا باید موها کاملا با شامپو شستشو داده شده و چربی روی آن از بین برود. سپس یک تا دو دقیقه آب لیموی طبیعی را روی پوست سر و موها را قرار داده و در نهایت با آب ولرم آبکشی کنید.

درمان شوره سر با استفاده از لیمودرمان شوره سر با استفاده از لیمو

استفاده از آویشن برای رفع شوره سر

برای از بین بردن شوره سر با آویشن، ابتدا دو قاشق از این گیاه معطر را در یک لیوان آب جوش قرار دهید. پس از دم کشیدن آویشن، مایع را صاف کنید و روی پوست سر قرار داده و موها را با آن ماساژ دهید.

علاوه بر موارد فوق، از دیگر روش های خانگی از بین بردن شوره سر می توان به  گزینه های زیر اشاره نمود:

  • تهیه خمیر سیب و پرتقال و ماساژ پوست سر و موها با آن
  • ماساژ دادن پوس و موی سر با دهانشویه
  • خیس کردن پوست سر با لیسترین
  • ماساژ پوست و موی سر با خمیر زنجبیل و چغندر قند
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs