ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

تفاوت اسکراب و لایه بردار در چیست

04 اسفند ، 1400
موسسه تالگو پاریس

تفاوت اسکراب و لایه بردار در نحوه اجرا، نوع مواد مورد استفاده و مدت زمان ماندگاری اثر آنها و سایر پارامترها وجود دارد و در این زمینه ابهامات زیادی به چشم میخورد. به طوریکه اغلب افراد اسکراب و لایه برداری پوست را یکسان و مشابه در نظر میگیرند، در صورتیکه کاملا با هم فرق دارند. تالگو پاریس تهران، برگزار کننده دروه های پاکسازی پوست در ادامه اسکراب و لایه بردار را از نقطه نظرهای مختلف با هم مقایسه و تفاوت های آنها را معرفی خواهد کرد.

تفاوت اسکراب و لایه بردار از نظر نحوه اجرا

به دلیل تاثیر بسیار زیاد پاکسازی پوست بر سلامت و زیبایی آن، روش های متعددی در این زمینه معرفی شده و هر یک اثرات متفاوتی دارد. از مهم ترین تفاوت هایی که می توان برای اسکراب و لایه بردار پوست در نظر گرفت، نحوه اجرای کار می باشد. برای درک بهتر موضوع لازم است کمی درباره این دو تکنیک صحبت کنیم تا بهتر شباهت ها و تفاوت های موجود در آنها را درک کنید.

آشنایی با تفاوت های اسکراب با لایه بردار پوستآشنایی با تفاوت های اسکراب با لایه بردار پوست

اسکراب پوست چیست؟

به کلیه روش هایی که در آنها تمرکز بر روی از بین بردن لایه های شاخی و سلول های مرده پوست می باشد، اصطلاحا اسکراب گفته میشود. به عبارت دیگر، در این روش ها تلاش میشود با مواد مخصوص بیرونی ترین لایه از پوست که شامل سلول های مرده و لایه شاخی میشود از بین برود. پوست انسان همیشه در حال از دست دادن سلول های لایه بیرونی می باشد و باید به صورت مرتب حذف شوند. در غیر این صورت این سلول ها روی پوست سالم افراد انباشته شده و منجر به تغییر رنگ و تیره تر شدن آن و به مرور ایجاد لک شوند. به همین دلیل اسکراب پوست تا این اندازه اهمیت داشته و در اغلب مواقع در حین استحمام این فرآیند به صورت جزئی انجام میشود.

لایه بردار پوست چیست؟

در لایه برداری نیز تمرکز بر حذف لایه هایی از پوست می باشد، با این تفاوت که تنها سلول های مرده حذف نشده بلکه لایه های عمیق تری مورد هدف هستند. در لایه برداری پوست علاوه بر سلول های مرده، جوش های سر سیاه و بخش هایی از پوست که دچار تغییر رنگ شده اند به صورت عمیق تر از روی صورت و گردن و بدن جدا میشود.

بر اساس دو تعریف ارائه شده، مهم ترین تفاوت اسکراب و لایه بردار در عمق پوست جدا شده از بدن در هر یک از روش ها می باشد. به طوریکه اسکراب تنها سلول های مرده را حذف نموده و برای لایه برداری لایه های عمیق تری با مواد مخصوص از بین می روند. علاوه براین، اسکراب تنها با مواد و ماسک های مخصوص قابل انجام است و لایه برداری در برخی از روش ها با دستگاه نیز اجرا میشود.

لایه بردار و اسکراب و تفاوت آنها با یکدیگرلایه بردار و اسکراب و تفاوت آنها با یکدیگر

تفاوت اسکراب و لایه بردار از نظر نوع مواد

از دیگر تفاوت هایی که می توان برای این دو تکنیک پاکسازی پوست ارائه داد، نوع مواد استفاده شده در آنها است. با توجه به اینکه سلول های مرده و لایه های شاخی پوست براحتی قابل جداسازی و پاکسازی هستند، به همین دلیل نیاز به مواد قوی نیست. در اغلب کرم و ماسک های اسکراب دانه های ریز و برجسته شبیه به شن وجود دارد که به آرامی روی پوست ماساژ داده شده و سلول های مرده را جدا می کنند.

برای لایه برداری از پوست نیاز به مواد مخصوصی می باشد که توسط پزشک و متخصص پوست تجویز می گردد. این مواد تنها توسط متخصص تجویز میشوند چون باید کاملا با نوع پوست فرد سازگار باشند. در غیر این صورت لایه های عمیقی از پوست جداسازی شده و منجر به التهاب و ایجاد لک های تیره خواهد شد.

همان طور که اشاره شد، تفاوت اسکراب و لایه بردار می تواند در نوع مواد مورد استفاده برای آنها باشد. مواد و ماسک های اسکراب اغلب در منزل قابل تهیه هستند، اما در لایه بردار چنین چیزی امکان پذیر نیست. از جمله ماسک های خانگی که می توانند به عنوان اسکراب مورد استفاده قرار گیرند، ترکیب عسل و لیمو یا ترکیب نمک و لیمو و شکر می باشد که همگی اثر فوق العاده ای بر پاکسازی پوست و از بین رفتن سلول های مرده دارند.

دیگر مطالب موسسه تالگو فرانسه را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت اسکراب پوست با اسکراب بدن در چیست؟

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا با لایه بردار؟

آیا اسکراب و لایه برداری برای پوست ضرر دارد؟

تفاوت اسکراب و لایه بردار از نظر تعداد دفعات استفاده

لایه شاخی پوست نقش محافظ را ایفا می کند و می تواند از آسیب وارد شدن به لایه های زیرین در برابر اشعه خورشید و آلودگی های هوا تا حد زیادی جلوگیری کند. این سلول ها به صورت مرتب و هر چند روز یک مرتبه از بین رفته و از لایه های زیرین پوست جدا شده و با شستشو و سایر تکنیک ها حذف میشوند. به همین دلیل در هفته یک تا دو مرتبه باید پوست اسکراب شود. این در حالیست که لایه برداری لایه های عمیقی از پوست را از بین میبرد و به همین دلیل بر اساس تجویز پزشک و تنها در یک دوره محدود باید انجام شود.

می توان گفت، از موارد بسیار مهم در تفاوت اسکراب و لایه برداری پوست، تعداد دفعات اجرای آنها است. اسکراب به صورت مداوم و هر هفته باید انجام شود، اما لایه برداری تنها برای پوست های آسیب دیده و دارای لک در یک دوره محدود به تجویز پزشک و متخصص انجام خواهد شد.

تفاوت اسکراب و لایه بردار از نظر ماندگاری اثر

بر اساس تعریفی که برای اسکراب و لایه بردار در ابتدای متن ارائه شد، مدت زمان ماندگاری اثر آنها مشخص است که با هم تفاوت دارد. به دلیل از بین رفتن مداوم لایه های شاخی پوست و تجمع سلول های مرده روی بدن، اثر اسکراب خیلی زود از بین خواهد رفت. لذا با انجام مجدد آن و استفاده از مواد مخصوص می توان پوست سالمی داشت.

لایه برداری با ماسک و دستگاه چون لک و نقاط تیره شده پوست را از لایه های عمیق حذف می کند، به همین دلیل ماندگاری اثر آنها بسیار بیشتر از اسکراب خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است، لایه بردارها خاصیت آبرسانی داشته و پوست را شاداب تر نموده و لک و تیرگی ها را کاهش می دهند. این در حالیست که اسکراب تنها برای شادابی پوست بدون کاهش لک های تیره و عمیق استفاده میشود.

انواع تفاوت های لایه بردار با اسکراب پوستانواع تفاوت های لایه بردار با اسکراب پوست

مقایسه اسکراب و لایه بردار بر اساس مراقبت های بعد از اجرا

دقت داشته باشید که تمام تکنیک های پاکسازی و زیبایی پوست نیاز به مراقبت های متعدد پس از اجرا دارند. در غیر این صورت، نه تنها اثر خوبی از روش روی صورت و دست و بدن مشاهده نخواهد شد، بلکه آسیب های جدی تری نیز بوجود می آید. از جمله تفاوت هایی که می توان برای اسکراب و لایه بردار ارائه داد، مراقبت های لازم پس از اجرای هر یک می باشد. چون اسکراب تنها لایه های رویی و شاخی که حاوی سلول های مرده می باشند را از بین می برد، نیاز به مراقبت زیادی ندارد. پوست پس از لایه برداری به شدت آسیب پذیر بوده و هر گونه سرما، گرما، تابش شدید نور خورشید و همچنین استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد می تواند اثرات بدی را ایجاد کند.

با توجه به نوع مواد لایه بردار استفاده شده و جنس پوست افراد لازم است از کرم های ضد آفتاب مخصوص استفاده شود. پس از اسکراب نیز کرم ضد آفتاب ضروری است، اما spf آن متفاوت خواهد بود. در حالت کلی پوست چند ساعت پس از اسکراب کاملا ترمیم شده و حالت طبیعی خواهد داشت، اما در لایه برداری اینگونه نیست. لایه برداری در انواع مختلفی سطحی، متوسط و عمیق انجام شده و سه تا هفت روز طول میکشد تا التهابات آن از بین رفته و شادابی صورت و بدن احساس شود.

تالگو؛ آموزش تکنیک های اسکراب و لایه بردار پوست

با توجه به آنچه در طول متن به عنوان تفاوت اسکراب و لایه بردار اشاره شد، با ماسک های خانگی و مواد طبیعی می توان سلول های مرده را از بین برد. برای لایه بردار نه تنها به مواد مخصوص و شیمیایی نیاز است، بلکه دستگاه ها و روش های مکانیکی نیز برای آن کاربرد دارد. تالگو به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش تکنیک های پاکسازی پوست تمام آنچه برای داشتن پوست سالم و شاداب را در دوره ها و ورکشاپ های حرفه ای ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره های آموزشی پوست و زیبایی در تهران می توانید با کارشناسان تالگو تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs