ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

اهمیت لایه برداری پوست چیست

04 اسفند ، 1400
موسسه تالگو پاریس

اهمیت لایه برداری پوست و تاثیر شگفت انگیز آن بر شادابی صورت و بدن و جلوگیری از پیری زودرس چیزی نیست که بتوان براحتی از آن چشم پوشی کرد. چون انسان در تمام گروه های سنی علاقه زیادی به زیبایی دارد و سالم بودن پوست در این زمینه به شدت اثرگذار است. مجموعه تالگو؛ برگزار کننده دوره های پاکسازی پوست در ادامه مزایا و دلایل اهمیت لایه برداری پوست با دستگاه و مواد شیمیایی و تکنیک های فیزیکی در خانه را بررسی خواهد کرد.

اهمیت لایه برداری پوست در بزرگسالی

پوست انسان در گروه های سنی مختلف با تغییراتی مواجه شده و از مهم ترین ویژگی های آن، ایجاد سلول های مرده در لایه های رویی می باشد. پوست از ابتدای تولد تا سالمندی همیشه در حال تولید سلول های مرده می باشد و با افزایش سن جداسازی آنها به صورت طبیعی کندتر انجام میشود. یکی از مهم ترین کارهایی که در دوره بزرگسالی باید به آن توجه داشت، از بین بردن سلول های مرده و انباشته شده در لایه های رویی پوست است. اهمیت لایه برداری پوست در بزرگسالی به دلیل عدم جداسازی طبیعی سریع سلول های مرده می باشد که عدم توجه به آن منجر به ایجاد لک و آکنه و چین و چروک می شود.

علاوه براین، اغلب خانم ها در دوره های جوانی و بزرگسالی از محصولات آرایشی به صورت روزانه استفاده می کنند. این مواد وارد منافذ پوست شده و آلودگی های هوا ترکیب میشوند. به همین دلیل پوست دچار بیماری شده و لک و جوش های سر سیاه روی آن شکل میگیرد. لذا می توان گفت، اهمیت لایه برداری پوست در بزرگسالی به دلیل از بین بردن اثرات منفی استفاده از مواد آرایشی و کرم های مختلف است. با لایه برداری علاوه بر سلول های مرده در لایه شاخی پوست، یک لایه عمیق تر نیز از بین رفته و منجر به شادابی و طراوت و درخشندگی صورت و بدن میشود.

آشنایی با اهمیت لایه برداری پوستآشنایی با اهمیت لایه برداری پوست

اهمیت لایه برداری پوست در نوجوانی

توجه به سلامت پوست مختص گروه سنی خاصی نیست و همیشه باید استفاده از مراقبت های پوست را بخشی از زندگی روزمره در نظر گرفت. این مساله مخصوصا در گروه سنی نوجوانی که بدن با تغییر هورمون ها مواجه است اهمیت بیشتری پیدا می کند. اغلب دختران و پسران نوجوان به دلیل تغییر در هورمون ها پوست چربی داشته و به شدت مستعد جوش و آکنه هستند.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشود لایه برداری پوست در نوجوانی اهمیت پیدا کند، جلوگیری از ازدیاد جوش و آکنه می باشد. با لایه برداری صحیح و زیر نظر افراد متخصص در دوره نوجوانی می توان پوست شاداب و بدون هیچگونه لک و تیرگی را در جوانی و حتی بزرگسالی تجربه کرد.

توجه داشته باشید که تجمع ذرات چربی پوست در منافذ آن منجر به بیشتر شدن جوش و آکنه می گردد. هر چه تعداد جوش های صورت در این دوره بیشتر باشد، احتمال ایجاد برآمدگی و تو رفتگی روی صورت نیز افزایش پیدا خواهد کرد که در کاهش اعتماد به نفس تاثیرگذار است.

تاثیر لایه برداری بر آبرسانی پوست

پوست از مهم ترین فاکتورها در زیبایی صورت و بدن می باشد و هر اندازه درخشندگی و شادابی در آن بیشتر باشد، بدون شک نواقص در سایر اجزای صورت کمتر مورد توجه قرار میگیرد. تجمع ذرات چربی و آلودگی های هوا روی پوست منجر به بسته شدن منافذ آن خواهد شد. به همین دلیل پوست گرفته و تیره و خشک خواهید داشت.

این در حالیست که با لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده می توان شادابی و طراوت را به صورت هدیه داد. لذا می توان گفت، از مهم ترین مزایا و دلایل اهمیت لایه برداری پوست، کمک به آبرسانی بهتر است. هر اندازه پوست آبرسانی بهتری داشته باشد، شاداب تر و سالم تر بوده و تیرگی و لک و آکنه نیز در آن شکل نخواهد گرفت.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مزایای لایه برداری پوست به روش علمی

کرم های مناسب برای لایه برداری پوست کدامند؟

افراد مناسب جهت استفاده از لایه برداری صورت

اهمیت لایه برداری پوست در جلوگیری از پیری زودرس

اثرات گذر زمان و افزایش سن در نمی توان برای همیشه از بین برد، اما می توان تا حد زیادی شکل گیری آنها را به تعویق انداخت. از جمله نشانه های افزایش سن، شکل گیری چین و چروک روی پوست صورت و گردن و بدن می باشد. لازم است بدانید، هر اندازه سلول های مرده بیشتری برای مدت طولانی روی پوست صورت و بدن وجود داشته باشند، احتمال ایجاد چین و چروک افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه می توان گفت، اهمیت لایه برداری تنها بر شاداب تر شدن پوست نیست، بلکه می توان از افتادگی آن موثر عمل کند.

اهمیت لایه برداری پوست صورت در سنین مختلفاهمیت لایه برداری پوست صورت در سنین مختلف

تاثیر لایه برداری بر کلاژن سازی پوست

همان طور که می دانید، کلاژن به شدت بر سلامت و زیبایی پوست تاثیرگذار است و می تواند از چین و چروک ها نیز جلوگیری کند. با لایه برداری و از بین بردن لایه هایی از سلول های مرده و حذف بخش های تیره و دارای لک پوست کلاژن سازی تقویت میشود. اگر لایه برداری به شیوه صحیح با مواد مناسب و متناسب با جنس پوست فرد انجام شود، می تواند فرآیند کلاژن سازی را بهبود دهد.

تحریک گردش خون در پوست

به جریان افتادن خون در لایه های مختلف پوست منجر به دفع سموم بدن می شود و به همین دلیل می تواند سلامت پوست را بوجود آورد. با توجه به اینکه در لایه برداری لایه های عمیق تری از پوست با دستگاه یا مواد شیمیایی جداسازی و حذف میشوند، به همین دلیل گردش خود تحریک خواهد شد. در نتیجه، مشکل سلولیت را روی پوست احساس نمی کنید و به دلیل دفع سموم شادابی و طراوتی فوق العاده ای را در بدن و صورت و پوست بوجود می آورید.

تاثیر لایه برداری بر جذب محصولات آرایشی و بهداشتی

از دیگر مواردی که اهمیت لایه برداری مرتب و دوره ای را نشان می دهد، کمک به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست است. محصولات و ماسک و کرم های مختلفی برای مراقبت از پوست وجود دارند که از طریق منافذ پوست جذب میشوند. پوست هایی که چندین لایه سلول مرده و آکنه و لک و تیرگی روی آنها وجود دارد، نمی توانند به خوبی کرم و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی را جذب کنند.

به همین دلیل روند درمان پوست با این محصولات در این شرایط تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه براین، برای اینکه بتوانید هر یک از کرم های آرایشی از قبیل پرایمر و کانسیلر و غیره اثر ایده آلی بر زیبایی موقت پوستتان ایجاد کنند، باید ابتدا سلول های مرده را از بدن حذف کنید.

اهمیت لایه برداری پوست لک دار

یکی از مشکلات رایج در خانم ها و آقایان، شکل گیری لک های قهوه ای و تیره به مرور زمان بر روی پوست می باشد. روش های مختلفی برای رفع این تیرگی و لک ها وجود دارد که از بهترین آنها لایه برداری می باشد. در واقع با لایه برداری نه تنها می توان از ایجاد لک روی پوست جلوگیری کرد، بلکه در کاهش اثر آنها نیز موثر عمل می کند.

برخلاف اسکراب، لایه برداری لایه های عمیق تری از پوست را از بین میبرد و به همین دلیل می تواند بخش های تیره شده روی پوست را کاهش دهد. دقت داشته باشید که اگر لایه برداری در زمان مناسب انجام نشود، لک ها تیره تر و ضخیم تر شده و رفع آنها نیاز به درمان طولانی تری خواهد داشت.

تاثیر لایه برداری در کلاژن سازی پوستتاثیر لایه برداری در کلاژن سازی پوست

آموزش لایه برداری و پکسازی پوست در تهران

تالگو یکی از بزرگترین و معتبرترین برندها در زمینه برگزاری دوره و ورکشاپ های پاکسازی پوست زیر نظر متخصصین مطرح این حوزه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این دوره های آموزشی می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان مجموعه تالگو تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs