ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آیا اسکراب و لایه برداری برای پوست ضرر دارد

25 مهر ، 1402
موسسه تالگو پاریس

اسکراب و لایه برداری یکی از روشهایی است که در صنعت سلامت زیبایی و پوست و مو استفاده می شود. بسیاری از بانوان و جمعی از آقایان این روزها به شفافیت و زیبایی پوست خود اهمیت فراوانی می دهند. پوست شما این روزها در معرض عوامل مختلفی چون نور خورشید، آلودگی هوا و دیگر عوامل محیطی ممکن است شفافیت خود را از دست بدهد و رو به کدری برود. در این مقاله با ما در موسسه تالگو فرانسه همراه باشید تا شما عزیزان را در خصوص سوال " آیا اسکراب و لایه بردار برای پوست ضرر دارد؟" بیشتر راهنمایی کنیم.

آیا اسکراب و لایه برداری ضرر دارد؟

روش های بسیاری برای شفاف سازی پوست وجود دارد که از این روشها می‌توان به اسکراب و لایه برداری پوست اشاره کرد. به طور کلی باید بگویم که در اسکراب کردن لایه از پوست با استفاده از ذرات ریز و درشت موجود در ترکیبات اسکراب ساییده شده و پوست شما شفاف می شود. اسکراب را می‌توان متداولترین روش لایه برداری پوست و جوانسازی و شاداب سازی پوست دانست.

به طور کلی باید بگوییم که اسکراب و لایه برداری پوست اگر به صورت متداول و منطقی و تحقیق انجام شود هیچ ضرری نخواهد داشت اما اگر شما خود سرانه نسبت به اسکراب و لایه برداری پوست خود بدون در نظر گرفتن نوع پوست و مقدار مورد نیاز از ماده اسکراپ اقدام کنید می بایست منتظر عوارض و پیامدهای منفی کرده خود باشید.

عوارض بخش جدا نشدنی از اسکراب و لایه برداری پوست می باشد اما اگر شما این عمل را زیر نظر پزشک انجام دهید و یا اطلاعات کافی درباره چیستی اسکراب داشته باشید می توانید بسیاری از عوارض و پیامدهای آن را کاهش دهید. در تعریف اسکراب باید بگوییم که این اسکراب ها دانه های ریزی هستند که لایه‌های سطحی پوست شما را بر می دارند و با استفاده از آن می توانید پوست را پاکسازی و شاداب کنید.

اما توجه داشته باشید که اگر اسکراب و لایه برداری پوست شما طبق اصول و قوانین آن نباشد باید منتظر باشید که ضررهای اسکراب دامن‌ گیر پوست شما شود. بیایید چند از مهمترین عوارض اسکراب و لایه برداری پوست بدون توجه به قواعد و قوانین را بررسی کنیم:

  • خشک شدن پوست
  • به وجود آمدن لکه های پوستی
  • تشدید جوش و پوسته پوسته شدن پوست صورت شما

از عوارض رایج اسکراب و لایه برداری بدون قواعد و قوانین میباشد.

مزایا و عوارض استفاده از اسکراب و لایه بردارمزایا و عوارض استفاده از اسکراب و لایه بردار

خشک شدن پوست در صورت استفاده از اسکراب و لایه برداری

خشک شدن پوست برای افرادی که پوست صورت آنها خشک می باشد از عوارض اسکراب و لایه برداری است. اگر این افراد پس از اسکراب و لایه برداری از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده نکنند خشکی پوست صورت آنها دو چندان خواهد شد پیشنهاد می کنیم این افراد از اسکراب های ملایم و مخصوص به پوست خشک استفاده کنند.

لکه های پوستی از عوارض اسکراب و لایه برداری

بسیاری از افرادی که به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا اسکراب و لایه برداری ضرر دارد؟ یاخیر دچار عارضه لکه های پوستی پس از استفاده از اسکراب شدند. هنگامی که شما از اسکراب لایه بردار استفاده می کنید پوست صورت شما نازک تر و حساس تر شده است. بنابراین می بایست تا زمانی از برخورد مستقیم نور خورشید و یا اشیا و اجسام به پوست صورت خود خودداری کنید. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این عارضه حتما از کرم ضد آفتاب پس از اسکراب و لایه برداری استفاده کنید.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

روش های رهایی از پوست کدر و تیره

راه های مراقبت از پوست صورت خشک

بهترین روش های پاکسازی و فیشیال پوست صورت در خانه

تشدید جوش های صورت از عوارض اسکراب

یکی از عوارض اسکراب و لایه برداری می تواند زیاد شدن جوش های صورت باشد. در برخی از موارد دیده شده است افرادی که صورت آنها دارای جوش های بسیار زیادی هست نیز به فکر استفاده از اسکراب و لایه بردار می‌افتند و پس از استفاده از اسکراب لایه بردار نه‌تنها جوش های صورت تان را از بین نمی رود بلکه با تشدید جوش صورت مواجه می شوند. پیشنهاد می کنیم ابتدا با سایر روش های زیبایی پوست جوش ها و آکنه های صورت خود را از بین ببرید و در ادامه به سراغ این درمان بیاید.

پوست پوست شدن از عوارض اسکراب

اسکراب ها پس از اینکه بر روی صورت شما قرار بگیرند پوست صورت شما را دچار فرسایش می کند و هم این سایت در صورتی که از مرطوب کننده و آبرسان استفاده نشود می‌تواند موجب پوست پوست شدن صورت شود.

عوارض احتمالی استفاده از اسکرابعوارض احتمالی استفاده از اسکراب

چه کسانی نباید اسکراب کنند؟

اگر به تازگی اپیلاسیون کرده اید هرگز از اسکراب و لایه بردار استفاده نکنید پوست اپیلاسیون شده به تازگی نازک و تحریک پذیر شده است بنابراین بهتر از اسکراب یک ماده ساینده است استفاده نکنید تا از عوارض اسکراب در امان بمانید. اگر مستعد جوش هستید از اسکراب و لایه بردار استفاده نکنید اگر در صورت خود جوش های بسیاری دارید و یا اگر بعد از بند انداختن و اصلاح صورت شما تحریک پذیر است و جوش می‌زنید هرگز از اسکراب استفاده نکنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از بلوغ از اعمال لایه های اسکراب و مواد لایه بر استفاده نکنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs