ClickCease
تالگو آموزش مراقبت های پوست و زیبایی جوان سازی پوست صورت skin care

آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت

06 دی ، 1400
موسسه تالگو پاریس

پیلینگ یا لایه بردار صورت چیست؟

امروزه آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت توانسته سلامت پوست را برای بسیاری از افراد بازگرداند. این روش یک روش جوانسازی مدرن می باشد که به صورت شیمیایی، مکانیکی و لیزری انجام می گیرد و با از بین بردن سلول های مرده پوست، موجب شفافیت و آبرسانی پوست خواهد شد. در این مقاله که توسط ما در تالگو پاریس تهران تهیه شده است شما عزیزان را با پیلینگ یا لایه بردار صورت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سلامت پوست یکی از مهم ترین مسائلی است که خانم ها و آقایان باید اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل باشند. با توجه به این که امروزه که ترند جهانی به سمت نچرال بودن و سلامت پوست و مو تمایل پیدا کرده است، بسیاری از افراد به دنبال راه های جوان سازی پوست می گردند. یکی از روش های رسیدن به جوان سازی و شفافیت پوست، آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت می باشد.

پیلینگ کردن در واقع همان روش لایه برداری پوست می باشد که به موجب آن لایه اولیه پوست که دارای سلول های مرده می باشد، از بین رفته و با تحریک سلول های زیرین، لایه جدیدی با کیفیت بهتر ایجاد می شود. این فرایند لایه برداری با توجه به آسیب لایه های مختلف پوست و توسط اپراتور های با تجربه انجام می گیرد و در صورت انجام مداوم، سرانجام می توان به پوستی شفاف، بدون لک، نرم و با طراوت و ... دست پیدا کرد.

پیلینگ یا لایه بردار صورت چیست؟پیلینگ یا لایه بردار صورت چیست؟

روش های مختلف پیلینگ یا لایه بردار صورت

با توجه به این که پوست صورت دارای چه مشکلی است، روش های جوانسازی و پیلینگ آن نیز متفاوت می باشد. به طور کلی پیلینگ با چند روش شامل لیزر، لایه برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن انجام می شود. لیزر شناخته شده ترین روش آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت می باشد که در از بین بردن لک های پوستی و خطوط ریز و کوچک اطراف چشم ها و دهان موثر می باشد.

این روش لایه برداری همچنین در نرمی پوست نیز بسیار تاثیر گذار است. لایه بردار های شیمیایی نیز برای از بین بردن جوش و آکنه های صورت، جای زخم و لک های قهوه ای رنگ موثر می باشد. میکرودرم ابریژن نیز یکی از جدید ترین روش های پیلینگ می باشد که با استفاده از اسپری نمک می تواند در جوانسازی پوست تاثیر داشته باشد.

دیگر مقالات تالگو فرانسه را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با طرز استفاده از لایه بردارها

کرم های مناسب برای لایه برداری پوست کدامند

افراد مناسب جهت استفاده از لایه برداری صورت

بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار پوست صورت

در ابتدا باید توجه داشته باشید که زمان و دفعات لایه برداری پیلینگ صورت، بستگی به نوع پوست شما دارد. زیرا که هدف اصلی از آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت و انجام آن، تسریع فرایند ساخت سلول های جدید پوستی می باشد و اگر در انجام آن زیاده روی گردد ممکن است که نتیجه ای برخلاف هدف گفته شده را نمایان سازد. به طور کلی افرادی که دارای پوست حساس هستند، بهتر است که حداکثر ۱ الی ۲ بار در هفته فرایند لایه برداری را با مواد شیمیایی ملایم انجام دهند.

افراد دارای پوست های خیلی چرب نهایتا ۴ بار در هفته می توانند برای انجام پیلینگ اقدام نمایند. برای پوست های خشک انجام لایه برداری با ماسک ها و مواد شیمیایی توصیه نمی شود و بهتر است که از ملایم ترین اسکراب لایه بردار صورت و همچنین لایه بردارهای گیاهی استفاده کنند. در نهایت افرادی که دارای پوست مختلط و معمولی هستند، آزادی عمل بیشتری در انجام روش های لایه برداری دارند و حداکثر سه بار در هفته می توانند از این روش ها استفاده کنند. با این وجود تعداد جلسات انجام پیلینگ باید توسط پزشک متخصص مشخص شود.

مزایای پیلینگ صورت

در واقع باید بدانید که آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت و انجام روش های مختلف آن، مزیت های بیشماری دارد که مهم ترین آن بهبود کیفیت پوست صورت می باشد. پیلینگ کردن موجب آبرسانی پوست می شود و گردش خون را در پوست صورت افزایش می دهد.

این روش همچنین در کاهش خطوط ریز و پنجه کلاغی اطراف چشم، دهان و پیشانی موثر می باشد و با بستن منافذ باز پوست، در صاف و نرم کردن آن تاثیر گذار خواهد بود. یکدست کردن رنگ پوست، جلوگیری از بروز آکنه و اسکار و همچنین کاهش روند پیری پوست، از دیگر مزایای پیلینگ و لایه برداری صورت می باشد.

مزایا و کاربردهای پیلینگ یا لایه بردار صورتمزایا و کاربردهای پیلینگ یا لایه بردار صورت

عوارض پیلینگ صورت

با این که آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت و انجام آن با روش های مختلف مزیت های چشمگیری دارد، اما عوارضی نیز در برخی از مراجعه کنندگان دیده شده است. یکی از عوارض رایج در بین تمام مراجعه کنندگان، قرمزی پوست می باشد که پس از چند ساعت رفع خواهد شد و امری طبیعی می باشد. اما در برخی موارد ممکن است به دلیل عدم مهارت اپراتور اسکار و زخم در صورت ایجاد شود.

در لایه برداری های عمیق ممکن است که پوست تیره تر و یا روشن تر از حد نرمال باشد که به این عارضه هایپرپیگمنتاسیون می گویند. از دیگر عوارض پیلینگ کردن پوست ایجاد عفونت در پوست می باشد که از طریق انتشار ویروس هرپس در پوست ایجاد خواهد شد که این عفونت به ندرت در بین مراجعه کنندگان مشاهده شده است.

مراقبت های بعد از انجام با پیلینگ یا لایه بردار صورت

مراقبت های بعد از انجام و آشنایی با پیلینگ یا لایه بردار صورت کاملا باید تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد. لازم است تا پس از لایه برداری حتما از مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید. زیرا که لایه برداری و پیلینگ موجب خشک شدن پوست می شود.

پوسته ریزی بعد از پیلینگ کاملا طبیعی می باشد و نهایتا تا ۱۰ روز باید از پماد های مخصوص استفاده کرد. اگر در صورت دچار درد هستید می توانید از مسکن های ساده و همچنین کمپرس یخ استفاده کنید. خاراندن و فشار پوست صورت پس از پیلینگ می تواند عفونت های پوستی ایجاد کند. توصیه می شود که تا حد امکان در یک دمای ثابت باقی بمانید و پوست را دچار تغییرات دمایی نکنید.

مراقبت های بعد از پیلینگ یا لایه برداری صورتمراقبت های بعد از پیلینگ یا لایه برداری صورت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چرا تالگو پاریس انتخاب ایده‌آلی است؟
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان
ارائه آموزش‌های به‌روز
ارائه آموزش‌های به‌روز
ضمانت خدمات
ضمانت خدمات
تحویل سریع محصولات
تحویل سریع محصولات
نماینده رسمی برند تالگو
نماینده رسمی برند تالگو
6LfwmDgaAAAAAGLBzHo7nwPG38UHAUD7AwqD50cs